Freedom
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Freedom

Freedom is a forum-based and live action roleplay.
 
HomeHome  Latest imagesLatest images  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

 

 Mikkels lille forslags liste!

Go down 
2 posters
AuthorMessage
Deramoris

Deramoris


Posts : 3
Join date : 2012-06-22

Mikkels lille forslags liste! Empty
PostSubject: Mikkels lille forslags liste!   Mikkels lille forslags liste! Icon_minitimeMon Jul 23, 2012 9:31 pm

Tenkte jeg skulle komme med mine forslag.

Sverdkunskaper:

Basik sverdkunskap - Denne evnen symboloserer det basiske med sværdtrenning. Du har fullført eller selvlært ferdigheter med sværd og får ikke noe minus med å bruke sverd (Passiv)

Avangsert Sverdkunskap - Denne evnen er de lengere erfaring med Sverd, Den viser et nivå av ferdigheter. (selv om en kanskje bare har trent hos en trener) Denne even gir +2 i angrep (Passiv)

Expert Sverdkunskap - Denne evnen kan kun oppnås ved å faktisk ha vært i Kamp. Og det er som oftes bare veteranene som har lært seg når og hvordan et sverd skal svinges for å holde seg i live eller drepe andre! +2 i angrep og +2 i forsvarn når en bruker Sverd. (Passiv)

Parry - Denne evnen gir deg evnen til efektivt til å blockere eller deflekte andre slagvåpen. +1 i forsvar (Passiv)

Combo Hits - Med en liten rask combo slår du mot de mest utsatte stedene. Men slagene er basert på fart og ikke rå styrke. Denne evnen gjør uannsett 3 skade og den koster 3 engeri å bruke!

Totalt Forsvar - Denne evnen gjør at du legger alt i å forsvar deg selv. Du tar alt du har i angrep og legger det sammen med forsvare ditt. (Angrep+Forsvar= Totalt forsvar) Denne evnen koster 1 energi og varer 1 runde.

Duel Wielding Swords - Du kan lås med 2 sverd samtidig og gir deg muligheten til å angripe 2 ganger samme runde. Evnen koster deg 2 engeri å bruke.



Healing:

Liten healing - Du kan heal 1 hp tilbake. Denne evnen kan også bruke til å redusere feber/få små sår til å lukke seg. Koster 1 Energi. (kastest på deg selv eller andre)

Cure/Detect Poison - Denne evnen gjør at du kan oppdage gift og fjerne giften. Det er frivelig å fjærne giften og Evnen koster 1 energi (kastes på deg selv eller andre)

Calming Hands/Charm - Denne evnen gjør at du beroliger en persjon. All frykt Persjonen hadde forsvinner og persjonen kan igjen oppføre som sitt gamle seg. Charm fungsjoen gjør at persjonen du tok på vil oppføre som om du er dems beste venn og vil gladlig hjelpe(var i 30 min). Evnen koster 3 engeri og funker ikke dersom du har lavere Magisk styrke enn den du kaster den på. (kastes på andre)

Major Healing - Denne evnen lukker de aller fleste sår og du får tilbake 5 hp (eller opp til max hp). Evnen koster 3 engeri og tar 5 min og kaste den eller så kan du bruke 5 energi og kaste den samme runda! (Kastes på seg eller andre)

Sheald of Ligth - Healer kaster en beskytelse formel på seg selv og/eller andre, opp til totalt 5 persjoner. Alle får tilbake 1 hp og alle får +3 i forsvar hver rundte healern velger å holde formelen oppe!
Koster 1 Energi per rundt pr persjon (Eks: 3 persjon for formelen på seg. Da koster den 3 engeri pr runde. Er det 5 persjon koster den 5 Energi pr rundte) (Kastes på seg selv eller andre)



Ranger


Basic Bow`s - Du har basic Bue kunskap og har trenten å skyte på blink. Du får ikke noe minus med å skyte med bue. (Passiv)

Advance Bow`s - Du har skutt mot bevelige mål og du treffer oftere enn utrente folk. +2 til angrep med bue! Passiv)

Expert Bow`s Du har store ferdigheter med bua. Du treffer så si alt tu retter bua mot og du har lært deg å skyte en eller flere i nærkamp før du må trekke nærkamps våpne ditt. Du får +3 i angrep og +1 i forsvar. (Passiv)

Dobbel Shot - Du kan skyte 2 piler på samme eller to forskjelige mål. Dette telles som 2 angrep.
Koster 2 Engeri å bruke

Trisker Shot - Du skyter en pil med din optimale Focus om å treffe måle ditt. Du gjør 6 i skade og evnen koster 5 energi å bruke.





Dette er de første forslagene jeg kommer med, mer kommer seinere. Det er blitt en del anderledes enn det som dere har satt opp. Og håper det er greit!
Back to top Go down
Camilla
Admin
Camilla


Posts : 20
Join date : 2012-06-14
Age : 30

Mikkels lille forslags liste! Empty
PostSubject: Re: Mikkels lille forslags liste!   Mikkels lille forslags liste! Icon_minitimeMon Jul 23, 2012 11:54 pm

Deramoris wrote:
Tenkte jeg skulle komme med mine forslag.

Jeg tenkte jeg skulle forandre litt på og forenkle kampsystemet mitt litt, og da tror jeg at jeg skal se på evnene Sverdkunnskap og Ranger når jeg er ferdig med det.

Jeg kan derimot kommentere det du skrev om Healing:

- Minor Healing har den samme tekniske bruken som det du har skrevet her, men jeg kan godt skrive den om litt for å gjøre det enda klarere.

- Detect Poison gjør også akkuratt det du har skrevet her, men jeg kan selvfølgelig også legge til at det er frivillig å fjerne en av giftene, selv om det egentlig går frem av det som allerede står i kompendiet.

- Jeg liker ideen om at Calming Hands gjør at personen som blir utsatt for det liker healeren, men jeg tror effekten burde være litt kortere enn 30 minutter. Hva med 10-15?

- Når det kommer til Major Healing, så tror jeg ikke det er en så god ide å si at man kan kaste den instantly. Jeg tror det er bedre at vi sier at det tar litt, og at det alltid gjør det. Jeg tror nok også jeg vil spesifisere at det er krevende for en healer å gjennomføre en så stor helbredelse, siden dette er noe det er mulig å spille på, og at healeren vil besvime om han selv ikke har mer enn 3 liv når han prøver å bruke evnen.

- Jeg tror nok egentlig at jeg liker min ide for Shield of Light bedre, siden hele ideen bak det var at en healer skal ha muligheten til å kunne arbeide uten å måtte være redd for å bli stukket i ryggen, selv i en litt presset situasjon.




Tusen hjertelig takk for forslagene ~~ bounce
Back to top Go down
https://freedomrp.board-directory.net
Deramoris

Deramoris


Posts : 3
Join date : 2012-06-22

Mikkels lille forslags liste! Empty
PostSubject: Re: Mikkels lille forslags liste!   Mikkels lille forslags liste! Icon_minitimeTue Jul 24, 2012 9:03 am

Mage av dem er ganske like, fordi de funker ganske bra, men det er jo ditt system og du velger selv hva du vil bruke eller ikke.

kommer med mer litt seinere.
Back to top Go down
Deramoris

Deramoris


Posts : 3
Join date : 2012-06-22

Mikkels lille forslags liste! Empty
PostSubject: Re: Mikkels lille forslags liste!   Mikkels lille forslags liste! Icon_minitimeTue Jul 24, 2012 1:05 pm

Jeg ser litt på Alkymi og syndes egenlig den er Over Powerd på iforhold til healingen.....

Healing bruker tid og energi som er dyrebart, mens Alkymi er bare tidskrevende når du brygger potions. Master Alkymi er kraftigere enn healerns kraftigte healing spell. Det burte kanskje gjøre litt om der kanskje. Og kanskje legge til at det tar litt tid før Potions funker. Som 10 min kanskje.

Blood dagger Vs Bade of Ice

Blood dagger coster 2 energi og funker med en gang xp kostnad 1

Blade of Ice coster 5 energi og koster 4xp og den smelter etter 1 time.

Kanskje kjøre en liten forandring her?

Wind Shield Vs Shielding (Earth)

Wind shield kan totalt blokere et angrep sli at en ikke tar noen for for skade.koster 3 engeri å kaste den.
koster 4 xp

Shealding øker forsvare med 4 de neste 20 min og koster 3 engeri å brukenden
koster 4 Energi å kaste den. Jeg veit ikke helt.

Tar og ventert til jeg ser det endlige kampsysteme ferdig. Slik at jeg ikke ønsker å endre på alt før jeg ser den ferdige resultate.

I legg, skulle det også bli et forum rpg og kanskje lage skill som funker på forume og ikke på laiv. Eller at de skillsa blir braging rigth!
Back to top Go down
Sponsored content





Mikkels lille forslags liste! Empty
PostSubject: Re: Mikkels lille forslags liste!   Mikkels lille forslags liste! Icon_minitime

Back to top Go down
 
Mikkels lille forslags liste!
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Freedom :: Informasjon / Information :: Ideer / Suggestions-
Jump to: